Zachęcamy do obejrzenia transmisji ze szkolenia, które odbyło się 17 marca, pod tym linkiem:

prelekcja dla rodziców

Tematyka szkolenia:

Okazuje się, że dzieci – podobnie jak dorośli – mogą doświadczać bardzo dotkliwego w skutkach wypalenia, które jest konsekwencją życia pod ciągłą presją osiągnięć, perfekcji i efektywności. Dzieci nie wiedzą, jak temu sprostać. Nie mają też mechanizmów obronnych, które zadziałałyby, gdy obciążenia są zbyt duże. Bardzo chcą spełnić oczekiwania rodziców, nauczycieli, ale w końcu nie dają rady. Codzienne funkcjonowanie w takim tempie i pod dużą presją ma swoją cenę. Jest nią frustracja, rozdrażnienie, problemy z koncentracją, snem, różnego rodzaju dolegliwości fizyczne, poczucie pustki i bezsensu. Są coraz bardziej zmęczone. Wyczerpane. To wyczerpanie często prowadzi do depresji. I to właśnie jest wypalenie.

 Porozmawiamy o kondycji psychicznej uczniów.

 Poszukamy – kto ma problem? Rodzice czy dzieci.

 Weźmiemy pod lupę system.

 Zastanowimy się co jest ważniejsze oceny czy dobrostan psychiczny.

 Przyjrzymy się temu z czym zmagają się młodzi i jak im „nie dokładać”.

 Jak być obecnym, uważnym i wspierać dziecko, gdy widzimy, że sobie nie radzi.

 Jak motywować i wyznaczać cele.

 Sygnałów, które wysyłają nasz dzieci nie należy lekceważyć. Zamiast myśleć o dziecku, że jest leniwe czy mało zorganizowane, zamiast inwestycji w kolejne korepetycje czy kurs szybkiego uczenia, warto przyjrzeć się wnikliwie temu, jak wygląda codzienność dziecka, jak ono się w niej czuje i czy przypadkiem nie potrzebuje pomocy.