Większość dzieci preferuje smak słodki. Dlatego spośród wszystkich produktów spożywczych dzieci najczęściej wybierają ciastka, ciasta, cukierki, słodkie napoje, lody. Tego rodzaju słodycze niestety bardzo często zastępują właściwe posiłki. Są również podstawą poczęstunku przygotowywanego na wszelkie dziecięce imprezy i zabawy. Problemem jest to, że dzieci zwykle niechętnie zmieniają swoje przyzwyczajenia – odnosi się to w szczególności do słodyczy. W jaki sposób zmienić ten stan rzeczy?

Na to pytanie odpowiadali uczniowie klasy 3a podczas realizacji trzeciego zadania w projekcie „Zdrowo jem, więcej wiem” w dniu 18 listopada 2020 r.. 

Zadanie zostało wykonane podczas nauczania zdalnego. Wykorzystane zostały dostępne narzędzia i środki – on-line.

Najpierw uczniowie wysłuchali fragmentu książki A. A. Milne „Kubuś Puchatek” – pt. „W którym Puchatek idzie z wizytą i wpada w potrzask”. Rozmawiali o tym, „co lubią jeść”, a także o tym, „co jedzą i nie czują, że zjedli za dużo”. Poznawali produkty  spożywcze i ich różną kaloryczność. Zastanawiali się nad tym, dlaczego lubią słodycze …. Bo są: słodkie, smaczne, pyszne, bardzo dobre.  Mają: dużo cukru, czekoladę, różne smaki, np. owocowe, różne kształty, kolorowe opakowania.  Są kolorowe.  Dają siły.  Smakują. Dowiedzieli się, jakie szkody może poczynić cukier w organizmie człowieka. Postanowili zastąpić słodycze – zdrowymi słodyczami, którymi są: jabłka, soki owocowe, owoce, zmiksowane owoce, warzywa, kompoty, surówki, sałatki owocowe, jogurty, winogrona, płatki kukurydziane, susze, jajka, warzywa, napoje owocowe, gotowane jabłka, koktajle, soki domowe. 

No i podjęli decyzje:

» Od dziś zamiast słodyczy jemy owoce i warzywa! 

» Zamiast słodkich napojów pijemy wodę!

A na koniec stwierdzili, że ruch to zdrowie, więc  poznali piosenkę „Ruch i podskok”. Podczas niej wykonywali sekwencję ruchów.

Ruch i podskok to zabawa, 

Sport dla dzieci ważna sprawa. 

Ręce w górę, w przód i w bok, 

Skłon do przodu, przysiad, skok. 

Głowa, ramiona, kolana, pięty, 

Kolana, pięty, kolana, pięty. 

Głowa, ramiona, kolana, pięty 

oczy, uszy, usta, nos.

Polecamy obejrzenie prezentacji: „Lubimy słodycze, ale …”.