W czwartek 24 września br. klasa I c udała się na wycieczkę dydaktyczną szlakiem cieszyńskich zabytków i pomników przyrody. Swoją wędrówkę rozpoczęliśmy w Parku Liburnia, gdzie uwidocznił nam się alejowy układ drzew, a wśród nich: kasztanowce, lipy i jesiony. Następnie przeszliśmy koło zabytkowych budynków Browaru Zamkowego w kierunku hali lodowiska, gdzie ukazał nam się widok grupy pomnikowych drzew, które stanowi 8. jesionów wyniosłych. Wspólnie próbowaliśmy dokonać pomiaru obwodu kilku z nich. Dalej Aleją Piastowską, wzdłuż Olzy, udaliśmy się na Wzgórze Zamkowe. Tam zwiedziliśmy Wieżę Piastowską, Rotundę, Pałacyk Myśliwski i Wieżę Ostatecznej Obrony. Ponadto zapoznaliśmy się z walorami przyrodniczymi parku m.in. pomnikami przyrody takimi jak: wiązy, jesiony, miłorzęby czy dęby i tulipanowce. Wszystkie te ciekawostki przybliżył i wskazał nam p. Jan Machała Instruktor Krajoznawstwa Regionu, Przodownik Turystyki Górskiej i Turystyki Pieszej, a prywatnie dziadek naszej koleżanki z klasy.

Na zakończenie wycieczki wstąpiliśmy do Śląskiego Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości, gdzie zwiedziliśmy wystawę „Śląska Rzecz”, po której osobiście oprowadziła nas dyrektor Zamku p. Ewa Gołębiowska.

Oczywiście nie zabrakło wspólnych zabaw i wesoło spędzonego czasu, o co zadbała nasza wychowawczyni pani Renata Chamera – Wójcik. W wycieczce towarzyszyła nam również p. Magda Walczysko.